De meeste wielrenners hebben wel eens last van spierpijn, vaak erg vervelend en pijnlijk. Wanneer je vaak last hebt van spierpijn is het tijd om eens jouw voedingspatroon onder de loep te nemen en dan vooral de magnesium inname. De kans is namelijk groot dat je te weinig magnesium binnenkrijgt. Wat kan zorgen voor spierpijn.

Wat is magnesium? 

Magnesium is een mineraal dat een belangrijk is voor de energiehuishouding en het samentrekken van pieren. Het helpt bijvoorbeeld bij het overbrengen van de prikkel naar de spieren. Bij een magnesium tekort ontspannen je spieren onvoldoende wat resulteert in stijve spieren, kramp en spierpijn. Ook na de inspanning heeft je lichaam magnesium nodig om voldoende de spieren te laten ontspannen.

Voedingsmiddelen met magnesium

Het is natuurlijk niet altijd goed om naar de makkelijkste oplossing te grijpen namelijk magnesium tabletten. Het is namelijk gezonder en beter om eens je voedingspatroon onder de loep te nemen. En waar nodig te verbeteren.

Veel mensen denken dat ze genoeg gezonde voeding binnen krijgen, maar in werkelijkheid is dat niet zo. Dus het is belangrijk om eens goed naar jezelf te kijken; Krijg ik écht voldoende gezonde voeding binnen? Vaak kom je tot de conclusie dat het inderdaad wel wat gezonder kan. Wanneer je meer magnesium binnen wilt krijgen is ons advies om meer vlees, noten, zaden, bladgroenten, sperziebonen en fruit te eten. Deze voedingsmiddelen zijn rijk aan magnesium, maar bevatten ook veel mineralen en vitaminen.

Extra magnesium als supplement

Op het moment dat je gevarieerd en gezond eet zal je niet snel last hebben van een tekort aan magnesium. Maar heb je moeite met een gezond en gevarieerd voedingspatroon en krijg je onvoldoende magnesium binnen? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor dit magnesium supplement. Met deze tabletten krijg je extra magnesium binnen en dit zorgt ervoor dat je minder last van spierpijn zal hebben.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *